کامپیوتر به زبان ساده چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 3 بهمن 1401
بازدید : 222
نویسنده : احمد

کامپیوتر به زبان ساده چیست؟

laptopابر رایانه ها (super computer): رایانه هایی با سرعت، توانایی و قدرت پردازش بسیار بالا و در اندازه های بسیار بزرگ که می توانند در حد یک ساختمان باشند و کاربرد انها در امور نظامی و فضایی می باشد. رایانه های بزرگ (mainframe computer): برای محاسبات بسیار پیچیده و سنگین ساخته شده و کاربرد ان در موسسات بسیار بزرگ کشورها است و دسترسی به ان از لپ تاپ دل xps طریق شبکه است. رایانه های کوچک (mini computer ): رایانه هایی با قدرت پردازش وتوانایی نسبتا زیاد است و می توان از ان در شبکه به عنوان سرور استفاده کرد. ریز رایانه ها (mini computer): کوچکترین و ارزان ترین نوع کامپیوتر است و برای مصرف شخصی و در منازل طراحی شده است که به اصطلاح به ان ( PC (personal computer یا کامپیوتر های شخصی گفته می شود. جالب است بدانید که قدرت ریز رایانه های امروزی با رایانه های برزگ نسل پیش برابری می کند.

 

لپتاپهای HP همیشه بارنگهای نقرهای و مشکی دیدهشدهاند.

laptopلپتاپ لنوو Yoga 300 دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارد. همین قابلیت چرخش Yoga 300 باعث شده است که این لپتاپ مانند یک تبلت بهراحتی بایستد و اندازه مناسب صفحهنمایش این لپتاپ به جمعوجور بودن آن کمک کرده است. صفحهنمایش این لپتاپ لمسی است و ویندوز ۱۰ بهعنوان ویندوز اصلی بر روی لپتاپ نصبشده است. از دیگر مشخصات فنی این لپتاپ میتوان ۳ خروجی USB 3.0،HDMI و SD card slot را میتوان نام برد. ریختن مایعات بر روی صفحهکلید یا کیبورد یکی از مشکلات اساسی دانشجویان و دانش آموزان است. کمپانی Dell با مقاوم کردن صفحهکلید Chromebook 11 خود این مشکل را برطرف کرده است. صفحهنمایش این Chromebook در برابر خراشها و ضربههای ضعیف نیز مقاوم است. از مشخصات فنی این Chromebook میتوان پردازنده Intel Celeron و رم ۴GB نام برد. عمر باتری این Chromebook حدود ۱۰ ساعت است. لپتاپهای HP همیشه بارنگهای نقرهای و مشکی دیدهشدهاند. لپتاپ HP 15.6-inch Intel Pentium 4GB 1TB Laptop رنگبندیهای بسیار متفاوت و متنوعی مانند آبی، قرمز، طلایی و بنفش دارد.

  • داشتن شبکه ای متصل از مراکز خدمات قابل دسترسی
  • موبایل را از شارژ پر کنید
  • استفاده از لپ تاپ در خانه
  • امکان نصب روی دیوار
  • پشتیبانی و گارانتی: 9.5 از 10
  • انواع CPU | انتخاب بهترین CPU
  • کیفیت ساخت بالا
  • ۴ گیگا بایت رم قابل ارتقا به ۸ گیگ با سرعت ۲۴۰۰

این مدلها از پردازندههای Intel Core استفاده میکنند و AMD Ryzen معمولا در مدلهای قدیمی این سری استفاده میشود. لنوو همچنان به فروش نسخههای ۱۵ و ۱۷ اینچی Legion Y740 تحت نامگذاری قبلی که مبتنی بر پردازندههای نسل نهم اینتل بودند هم ادامه میدهد. قیمت لپ تاپ لنوو لژیون با توجه به مشخصات و مجموعه ویژگیّهای مدلهایش، جذابتر است و کاربران زیادی را به سمت خود جذب میکند. لپ تاپهای لژیون را میتوانید در اندازه صفحه نمایش ۱۵ و ۱۷ اینچی و با ترکیبی از طرحهای متمایز، ویژگیّای بیشتر و به طور خاص، برای مخاطبین بازی دریافت کنید. این لپ تاپها نسبت به مدلهای IdeaPad Gaming که تاکنون از این برند دیده بودید، بهتر و جذابتر هستند. قبل از خرید یک لپ تاپ، هدفتان را تعیین کنید. انتظارتان از داشتن لپ تاپ چیست؟ قصد انجام چه کاری با لپ تاپ تان دارید؟ آیا بودجه ای برای خرید لپ تاپ خود در نظر گرفته اید؟ جالب است بدانید، در سراسر دنیا، معیار اساسی بسیاری از کاربران برای خرید یک لپ تاپ، قیمت آن است.

لپ تاپ استوک، لپتاپ کارکرده نیست. اصلیترین دلیلی که موجب میشود افراد به خرید لپ تاپ استوک روی بیاورند، قیمت و کیفیت هیجانانگیز آن است. همانطور که با معنای کالای استوک آشنا شدید، این دسته از کالاها بعد از انبار کردن در درجهبندیهای A، B، C و D قرار میگیرند. بدین ترتیب، شما هنگام خرید لپ تاپ استوک انگار کالایی خریداری کردهاید که دست نخورده و کاملاً نو باقی مانده است. این دسته از کالاها درجه A دارند و با اطمینان نو بودن به شما فروخته میشود. پس هنگامی که حرف از لپ تاپ استوک به میان میآید، ذهن شما نباید به سمت لپتاپهای دست دوم و معیوب برود. تنها معنایی که برای کار لپ تاپهای دست دوم وجود دارد، کالاهای ذخیره شده در انبار است. آیا خرید لپ تاپ استوک در ایران پیشنهاد می شود؟ قیمت و کیفیت فوقالعاده برای هر فردی وسوسهکننده است. اما همیشه در ایران کالاهای کار کرده یا استوک انتخاب مناسبی به نظر نمیرسد. مخصوصا این روزها که افراد سودجو در بازار بسیار هستند.

laptopکاربران حرفهای از آن استفاده میکنند، دارای طراحی بسیار شیک و زیباست، امکانات بینظیری دارد و کیفیت صدا و تصویر آن مثال زدنی است! بله از یک لپ تاپ لنوو (Lenovo) صحبت میکنیم، برند لنوو تولید کننده لپ تاپی است که دنیای دیجیتال را متحول کرد! اما بهترین لپتاپهای لنوو کدامند؟ یکی از محبوبترین برندهای بازار لپتاپ در دنیا بدون شک برند لنوو است که در ردهبندی بهترینها از دید کاربران قرار گرفته. بر اساس گزارش Business Insider، برند لنوو با 24.3 درصد سهم، بالاتر از رقبای خود قرار دارد و پیشتاز بازار است. در این مقاله، بهترین لپ تاپ های لنوو در سال 2022 را به شما معرفی میکنیم و ویژگیها، و مشخصات فنی آنها را میگوییم تا بر اساس نیازتان، از بین آنها بهترین انتخاب را داشته باشید. 3 فاکتور مهم که قبل از خرید لپ تاپ لنوو باید به آنها توجه کنید! واحد پردازش مرکزی یا همان سی پی یو، مغز لپ تاپ شما است و برای هر فرآیندی که لپ تاپ انجام می دهد ضروری است.

 

کلید لپ تاپ

با خرید لپ تاپ دارای پردازنده قوی میتوانید با خیال راحتتری به اجرای برنامهها و بازیهای مختلف روی آن بپردازید. ما برای رده بندی پردازنده های لپ تاپ یک بنچمارک CPU داریم که میتوانید آن را ببینید. واحد پردازش گرافیکی یا همان کارت گرافیک لپ تاپ، یک پردازنده تخصصی است که در اصل برای تسریع رندر گرافیکی به کار میرود. پردازندههای گرافیکی میتوانند بسیاری از دادهها را بهطور همزمان پردازش کنند که آنها را برای یادگیری ماشین، ویرایش ویدیو و انجام بازی مفید میسازد. هر چقدر کارت گرافیک قویتر باشد، میتوانید انتظار تصاویر نمایشگر بهتر با جزئیات بیشتر، روانتر و البته قیمت لپ تاپ بیشتری را داشته باشید. کاربری های لپ تاپ کدامند؟ خرید لپ تاپ توسط قشرها و کاربرهای متفاوتی صورت میگیرد که هرکدام آنها نیازهای مختلفی دارند. در اینجا به مهمترین کاربریهای لپ تاپ اشاره خواهیم کرد. افراد ممکن است برای کار های مختلفی لپ تاپ تهیه کنند.

laptopهاردهای SSD سرعت بسیار بالایی دارند. به همین خاطر بهترین گزینه برای اجرای بازیهای سنگین محسوب میشوند. حتی در انواع لپ تاپ گیمینگ اقتصادی این نوع هارد با ظرفیت کمتر به چشم میخورد. پس در مجموع باید گفت که لپ تاپ گیمینگ دارای پردازنده قدرتمند چند هستهای است که معمولاً باید Core i5 یا Core i7 باشد. همچنین معمولاً از آخرین نسل پردازنده در این لپتاپها استفاده میکنند. برای مثال پردازنده نسل 11 گزینه مناسبی برای لپ تاپ های مخصوص بازی با قیمت مناسب محسوب میشود. همچنین یک لپ تاپ گیمینگ باید رم 12 گیگ به بالا داشته باشد. به باس و DDR هارد نیز باید دقت داشته باشید. هارد تمامی انواع لپ تاپ گیمینگ اعم از لپ تاپ گیمینگ ارزان 2021 تا لپ تاپ های گران قیمت 2022 باید SSD باشد. پردازنده گرافیکی نیز نقش بسیار مهمی ایفا میکند. پردازندههای مجهز به RTX با رم 4 گیگ به بالا برای اجرای بازیهای سنگین مناسب است.

 

7 عادات بسیار موثر لپ تاپ

یعنی لپ تاپهای این گروه از کاربران باید تا حدودی سبک با اندازه استاندارد باشند و در عین حال بدنه آن از استحکام لازم برخوردار بوده و حتی المقدور در برابر ضربه مقاوم باشد. با توجه به این مسائل، خرید لپ تاپ استوک میتواند برای یک دانش آموز مناسب و مقرون به صرفه باشد چون قیمت لپ تاپ استوک نسبت به لپ تاپ نو و آکبند ارزانتر و مناسب تر میباشد. هنوز اپلیکیشن مشخصی برای شاد تعریف نشده است و باید از محیط تحت وب برای انجام این کار استفاده شود. برای ورود به سامانه شاد در محیط ویندوز باید از طریق مرورگر لپ تاپ به آدرس مورد نظر مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن اعلام شده به مدرسه، وارد کلاس مجازی مشخص شده گردید. برای انجام کارهای تجاری و فعالیت در بورس از لپ تاپهایی با شرایط مناسب باید استفاده شود که با عنوان لپ تاپ ترید شناخته میشوند. برای تجارت یا ترید باید از لپ تاپهایی با قدرت بالای پردازند استفاده شود تا بتواند سرعت کاربر را به اندازه کافی افزایش دهد.

laptopبه شما پیشنهاد میکنیم برای این موضوع حتما از مقاله «برای گیمینگ لپ تاپ بخریم یا PC» را ببینید. خرید لپ تاپ گیمینگ نسبت به PC در بسیار از مواقع منطقی تر است. به شما پیشنهاد میکنیم قبل از خرید به قابلیت ارتقا، به نمایشگر لپ تاپ، ویندوز اصلی و اورجینال و مشخصات کانفینگ های مختلف نوشته شده در اینترنت توجه کنید. اگر که شما قصد خرید لپ تاپ گیمینگ را دارید نیاز نیست آنچنان نگران این مورد باشید زیرا اکثر لپ تاپ ها بسته به قیمتشان از بهترین سختافزار های همان سال استفاده میکنند. در هنگام خرید لپ تاپ برای بازی به میزان رم و حافظه SSD آن توجه کنید. اگر که لپ تاپ شما فرضا یک حافظه SSD با ظرفیت 512GB داشته باشد و یک اسلات M.2 خالی داشته باشد شما میتوانید با خرید یک SSD از نوع NVME حافظه لپ تاپتان را به 1TB ارتقا دهید. در مورد رم نیز همین مورد صدق میکند، با این تفاوت باید به تعداد ماژول های رم توجه کنید.

  • گران­تر بودن آن­ها به نسبت رایانه­های رومیزی
  • لپ تاپ لنوو y540
  • مادربرد یا motherboard
  • گوشی iphone 13 promax
  • سوالات متداول در مورد خرید بهترین لپ تاپ
  • کارها ی دانش آموزی و دانشجویی
  • ۱۶ گیگا بایت رم با سرعت ۲۶۶۶ قابل ارتقا به ۶۴ گیگ

 

اما در صورتی که بتوانید در کنار حافظه hdd، حافظه ssd را نیز داشته باشید یعنی سیستم شما از نسل جدید هارد پر سرعت پشتیبانی میکند. شما میتوانید با نصب برنامهها روی حافظه ssd، با سرعت بسیار بیشتری آنها را اجرا کنید. در لپ تاپ gaming، میتوانید انتظار هارد 2 ترا لپ تاپ را داشته باشید. با در نظر گرفتن هارد 2 ترابایت لپ تاپ شما نیازی به خرید حافظه اکسترنال نخواهید داشت و هارد لپ تاپ به تنهایی میتواند برای ذخیره فیلم، سریال، موسیقی، بازی، برنامه و دیگر اطلاعات کافی باشد. در صورتی که به دنبال لپ تاپ سبک و راحت هستید، صفحه نمایش بزرگتر از ۱۳ اینچ را انتخاب نکنید. اما برای دیدن مالتی مدیا یا انجام بازیهای گرافیکی باید حتماً لپ تاپ 17 اینچی یا لپ تاپ 20 اینچی خریداری کنید. لپ تاپ 4k نیز میتواند کیفیت فوق العادهای را در نمایش جزئیات داشته باشد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای اجرای بازیهای گرافیکی با کیفیت 4k، کارت گرافیک شما نیز باید متناسب با این کیفیت باشد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با abidar stock وب سایت خود باشید.





:: موضوعات مرتبط: لپتاپ استوک , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








وبلاگ تخصصی آموزشی و تکنولوژی به دنیای آموزش خوش آمدید... هر آنچه را که میخواهید اینجا یاد بگیرید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشقانه ها و آدرس delbaraneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com